Sådan her skaber du din en visuel identitet

13 august 2018
Anders Lundtang Hansen
image

Når vi siger “du”, så mener vi egentlig mest i retning af dig som et større konglomerat, virksomheds-sammenføringer eller nyopstartede firmaer, der søger at finde sig et ståsted.

For som privatperson har du nok en egenopfattelse af, hvordan du gerne vil stråle ud eller måske nærmere forholde dig anonym i bybilledet, men i og for sig har det ikke gigantisk betydning for dig, hvis en person opfatter dig anderledes end det, du selv forsøger at kommunikere ud.

Det er dog en helt anden sag for virksomhederne. Her lægges der både kortsigtede og langsigtede strategier for, hvordan man sender budskaber ud på markedet, til samarbejdspartnere og ledelsen for at vise, hvad man gerne vil stå for af værdier på forskellige områder.

Her skal mange delelementer passe sammen, og specielt hvis man har at gøre med flere firmaer, der skal fusioneres, eller et nyt firma gerne vil etablere sig på markedet, så er det virkelig relevant at lave en visuel identitet, der afspejler ens brand og de værdier, man gerne vil have, at modtagerne ender med at tillægge det.

I den forbindelse skal man have styr på mange ting: Hvad skal være firmaets navn være – hvis man slår to firmaer sammen, kobler man nogle gange navnene på disse sammen – hvilket logo skal man bruge? Skal man have et slogan? Hvad med en maskot? Har man overvejet farver dertil og deres iboende værdier og skrifttyper?

Vi forstår godt, hvis du allerede er udmattet af at forsøge at tage stilling til alle de områder, men hvorfor ikke vælge ét sted, som kan hjælpe dig med at få styr på de delelementer på én gang?

Besøg Damgraphics og få hjælp til det hele – og vi mener det hele.

De hjælper med at skabe firmalogo, hjemmeside, trykt markedsføring og meget mere, der skaber en samlet visuel identitet, så du kan skille dig ud på markedet.

Kontakt dem allerede i dag og få et uforpligtende tilbud.