Branding og markedsføring

04 august 2018
Marie Pedersen
image

Hvem er VISUAL-ID?

VISUAL-ID er en dansk virksomhed, der arbejder tæt sammen med nye virksomheder og virksomheder, der ønsker at sprede kendskabet til f.eks. nylancerede produkter.

VISUAL-ID har bl.a. masser af erfaring med at hjælpe og rådgive virksomheder inden for fashion- og tekstil branchen. Gennem bl.a. samarbejdsaftaler hjælper virksomheden med at forvandle en drøm og en vision til et håndgribeligt produkt eller en service.

Udover aftaler om samarbejde, servicerer VISUAL-ID også kunder, der mangler et logo, et design til deres hjemmeside eller få styrket deres brandingværdi. Læs mere om hvilke kunder VISUAL-ID har arbejdet med her http://www.visual-id.dk/, og lær mere om, hvordan virksomheden kan hjælpe dig.

Hvor vigtig er branding og hvorfor?

Branding handler om at adskille sig fra andre, og indprente sig i hovederne på forbrugerne. Ordet branding stammer fra kvægfarmere, der brugte brændemærker til at have overblik over hvilke kvæg der tilhørte dem. Ordet er senere blevet brugt i forbindelse med markedsføring af en virksomhed eller et produkt. Formålet med branding i forhold til virksomheder og produkter, er at adskille sig fra andre virksomheder. Det handler om at få kunden eller forbrugeren til at huske én. Dette er vigtigt, fordi en virksomhed der forsøger at sælge en vare eller en serviceydelse er afhængig af at der er nogen, der vil investere i det pågældende produkt.

For at blive stærkere i forhold til branding, kræver det at man har stor indsigt i det pågældende marked, kundesegmenter, viden om konkurrenter osv. For at opnå succes med din branding, indebærer det bl.a. at fastsætte en vision, lægge en forretningsplan og hele tiden have målsætninger at arbejde sig hen imod. Dette er blot grundstenene, der danner fundamentet for en virksomhed. Hertil kommer kombinationen af logo, navn, slogans, evt. indpakning osv. Det rent visuelle, som er det første kunden ser, er afgørende for om vedkommendes opmærksomhed bliver fanget. Et godt førstehåndsindtryk er derfor essentielt på et marked, hvor alle forsøger at skille sig ud fra mængden.