Container loading kræver god omtanke
Hvis du nogensinde har prøvet at flytte, så har du formentlig haft en trailer eller en flyttebil, som du skulle fylde med de sager, som du havde tænkt dig at tage med – og andet skulle formentlig smides ud.
Her vil man overholde reglerne med, hvor meget man må laste på den givne enhed, men ellers forsøger man at få så meget med som muligt, fordi man på den måde kan udnytte pladsen, og så behøver man også at køre færre gange frem og tilbage, når man skal flytte.
Sådan kan man lidt se på det med container loading også, for det kan godt være, det kommer til at koste mere med fragten, når man har så mange sager, der tilsammen giver en stor vægt, men så får man trods alt så meget rettidigt frem, uden man skal sende det over flere omgange.
Den taktik kræver også overvejelser og omhu, så man gør det til perfektion.
Container loading er for de kloge mennesker
Man kan endda finde beregnere, der laver en 3D-tegning af ens container, så man bedre kan se, hvor meget plads man har til de sager, som man skal have med.
For det er jo noget med at fylde den korrekt til at starte med.
Det er virkelig træls, hvis man sent i forløbet finder ud af, at man skulle have haft noget af det, der ligger bagerst i containeren, til at ligge forrest, eller at man opdager, at man faktisk har plads til flere ting inde bagved.
Derfor er det en proces, som man skal visualisere for sig i forhold til pladsen i containeren, og hvad man skal have med den.
Det skal gøres grundigt og effektivt, men man har som regel også en deadline at nå at få det gjort i løbet af, så man kan ikke bare nøle med det, som man lyster.